söndag 2 oktober 2016

Höst

Vilka härliga höstdagar det varit nu.
Idag har jag vandrat på Kyrkstigen.
Mitt sällskap i skogen. Vi hade fika och mackor med oss.
Den här stenen är full med hål som verkar urgrävda.
Vet inte vad det är för sort.
Solen sken hela promenaden.
Blir så vackert med alla färger.
Det finns en låda med gästbok i efter halva stigen.
Trevligt initiativ.
Älskar när solen skiner genom träden.
Lingon fanns fortfarande, tyvärr hade jag inget att plocka i.
 
Skogen framme vid Heden är så fin, urgallrat så man ser långt.
Vår promenad tog 3,5 timmar.
Stigen är 8 km lite olika terräng, men röjt och lätt att hitta.
Hoppas vi får njuta länge av det härliga vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.