måndag 17 oktober 2016

Helg

 
Händelserik helg!
Började hos mitt äldsta barnbarn som fyller år den här veckan men ville ha sitt kalas i lördags.
Tårta med tomtebloss i.
Söndag fyllde ett annat barnbarns sambo år,
då blev det tårta igen.
Tyvärr inget foto.
Träffat nästan alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn
på två dagar.
Söndagskväll lyssnade vi på Stina som berättade om hembygdsdräkter på Hembygdsgården.
Väldigt intressant.
Hamrångedräkten på en docka.
 
Hamrångedräkten på en annan "docka".
Jag får låna den när vi har slöjdförsäljning
den 5e nov. i Hagsta skola.
Lördagkväll eldade vi i kaminen för första gången i höst.
Är så rogivande att sitta och titta in i elden.
Vi hann med att gå motionsspåret på Heden båda dagarna också!!
Nu är det ny vecka med flera upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.