onsdag 16 december 2015

Vävdag

Sista vävningen före jul.
17 st var vi, jag bjöd på soppa, det blev inte mycket kvar i grytan. Saffranskladdkaka blev uppskattad till kaffet.
3 st. löpare var klara att ta ur stolen.
 
Marianne visade sin härliga docka som hon virkat.
Tror att hon kallade den Minion.
jättesöt är den.
Det blir trångt runt vårt soppbord när vi är många.
Men det är roligt att vi blir fler.
Gardin påbörjad.
Möbeltyg.
Fina presenter fick Anita och jag, en flaska fint vin och choklad! Dom tycker tydligen att vi gör nytta där!!
Tack alla och God Jul och Gott Nytt År!

1 kommentar:

  1. Har läst ifatt nu och ser ju att du gjort en massa roliga saker. Vi hade julmarknaden andra advent här och jag sålde så bra, sålde bättre på lördagen än vad jag brukar göra en hel helg annars, så det var kul. Det hade även gått bra nere på hembygdsgården, lotterna sålde bra och vi fick in lite extra pengar där.
    Hoppas du får fina dagar framöver nu.
    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.