torsdag 29 januari 2015

Missad vävdag

Blev bjuden på sopplunch i Gävle igår.
Missade därför vävningen.
Trevliga tjejer.
Fick barnboken jag beställt som en av dessa damer skrivit.
Så roligt att hon fått den utgiven.
Idag har hon åkt till Göteborg för att sitta i en bokhandel och signera!
78 år och debutera som författare!!!
Gick en sväng till vävlokalen idag och vävde lite på min linkasse. Den här mattan var påbörjad. 
En till var på gång.
Plädväven var är snart färdigsolvad.
Mycket garner har vi fått.
Många fina färger som kommer att bli löpare bland annat.
Det finns att välja på. Några av våra duktiga väverskor kommer att sätta ihop färger som passar nu till våren!

1 kommentar:

  1. Vilken kvinna alltså, riktigt imponerande.
    Claudia gjorde bok i höstas och en till nu vid jul. Men de fick trycka upp själva.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.