onsdag 14 maj 2014

Vävdag

Vävdag. Det blev långt mellan inläggen nu.
Förra onsdagen var vi inbjudna till kyrkan att se deras textilier.
Det var mycket intressant. Tyvärr får jag inte visa något därifrån.
Vår trevliga präst Marianne Udd guidade oss runt, hon berättade om hur kyrkan kom till och den gamla revs. Det var en liten kyrka förut men platsen den stod på var sank, det blev sättningar i väggarna.
Då byggdes den nya på ett annat ställe och mycket större.
Men nu har vi inte råd att värma upp den på vintern.
I dag har vi vävt i alla fall. 14 st var vi i dag. det börjar bli trångt runt vårt soppbord. Men det är bara att klämma ihop sig. 



Berits trasmattelöpare är snart klar.
Ripsmatta i härliga färger.
Eva och jag har snart solvat färdigt Regnbågen.
Birgitta väver ett överdrag till en gungstol.
Anita B:s matta är nu färdig, men blir inte urklippt än. det finns plats kvar på bommen.
I morgon torsdag åker vi till Forsa vävdagar.
Det brukar vi göra varje år, har lika trevligt varje gång.
Det finns ju så mycket att titta på och köpa också!!

1 kommentar:

  1. Åh det där överdraget är ju så vackert.
    Ska bli kul att få se den där regnbågen sen, färgerna är ju så härliga.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.