fredag 7 februari 2014

Slöjdcafè

Vi fick ihop 12 st. den här gången också.
Trevligt att få träffas på kvällen en stund.


Alla är ivriga att lära sig den svåra men roliga tvåänds-stickningens grunder.
Lise-Britt hade en vacker sjal i näverstickning med sig och visade upp.
Några strumpor i annan teknik fanns det också.
Täcke i lappteknik som snart är klart.
Kajsa S har ett stort sortiment av vantar i tvåänds-stickning.
Mönstrade och flerfärgade.
Fika blev det också!!
Det smakar gott i glatt sällskap.

2 kommentarer:

  1. Så mysigt ni har ni tjejer på era träffar. De där vantarna och sockorna är verkligen superfina, hoppas vi får till en sådan kurs här snart också.
    Jasså, du är också som jag, men visst blir man lite hemmablind när man är hemma mycket. Jag upptäcker det när jag vet att man ska få besök, då ser jag allt helt plötsligt med andra ögon.
    Plocka lugnt nu, det gör jag :)

    SvaraRadera
  2. Tvåändsstickning är roligt men litet klurigt innan det liksom "flyter på" med stickningen. Precis som allt annat så är det övning som gäller och att man inte vill att det ska gå fort att sticka för det tar längre tid med tvåändsstickningen, men oj så varma de vantarna blir.
    Hoppas allt är bra med dig. En god helg önskas!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.