måndag 17 februari 2014

Målning och tapetsering

Mitt sovrum har fått en behövlig uppfräschning.
Det såg så ensamt ut med en smal säng.
Nu har jag beställt en som är 120 cm bred. 


Sovrum före, lite rörigt med många färger.
Urplockat och städat.
Stort och ödsligt blir det när möblerna är borta.

Fönsterbräderna målade jag själv!!
Det var så roligt så jag fortsätter nog att måla i dom andra rummen också!
Nu är tapeterna på väg upp.
Jag är så nöjd med det valet. 
Gulliga Anna som målat och tapetserat.
Hon var så duktig, roligt att ha henne här.
Hela väggen klar.
Det blir lite olika arbetsställningar.
Nu har jag dammsugit och torkat golvet.
Vill bara sitta där inne och njuta!
Min nya säng kommer om några veckor, så det blir väl att flytta in den gamla ett tag.
Nya gardiner kommer det också att bli.
Kommer nya bilder när jag fått klart.

2 kommentarer:

  1. Härligt eller hur?
    Jag håller med dig, tapeten påminner om min. Visst blir man glad när det äntligen blir klart, man lever ju i ett mindre kaos under tiden. Nästa projekt blir sovrummet vid oss, tapeter, golv och ny garderob, även det ett stort jobb alltså, sen är det golvslipning i vardagsrummet som ska göras innan jag köper ny soffa. Ha,ha det verkar som man aldrig blir klar.
    Jag gillar din tapet, den är vilsam och det ska det ju vara i ett sovrum.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, inte blir man något sugen på att göra omändringar hemma ;-)
    Jättefint!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.