onsdag 11 december 2013

Vävdag

Sista vävdagen före jul, 11 st var det i dag.
Anita och jag blev förärade en varsin julpresent!!
Jag tycker ju inte att jag gjort så mycken nytta där i höst,
Men det är väldigt roligt att bli uppskattad.

Det är tur att jag har nånstans att ta vägen och hämta lite energi. 

Det här lapptäcket fick vi förra veckan.
Det får vi iordningställa nästa år.
Mattor blev det urklippta idag.
Samma mönster i olika färger. Blir så vackert hur man än väver. 
Birgitta började på pläden, vitt inslag gör att mönstret blir tydligare än den mörka.

En väninna har stickat en fuskpolo till mig,
mjuk och skön i merinoull.
Vante utan fingrar har jag stickat alldeles själv.
det verkar som jag snöat in på grått nu.
Men jag tycker nog livet är grått för tillfället.
Hoppas det blir ljusare efter helgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.