onsdag 3 april 2013

Vävning

Vävdag, alltid trevligt.
Min tur att ha soppa idag, det blev en morotssoppa med ingefära och citron i.12 st åt och tyckte det var gott.

Dagmar och Birgitta räknar trådar på väven som ska bli gardiner.
Anita väver en duk, munkabälte.
Några tavlor som var med på konsutställningen på långfredagen.
Några till.
Kaka och limpa som jag bjöd på i dag.
Dessutom kom Helny och bjöd på tårta,
hon tänker flytta från oss.
Tråkigt tycker vi, men önskar henne Lycka till på sitt nya boende!!

2 kommentarer:

  1. Är lite nyfiken på gardinväven. Hoppas få se bild snart på den. Roligt att så många kommer och väver i vävstugan.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  2. Morotssoppan med ingefära o citron låter gott
    vill gärna få receptet.tackar på förhand .runis

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.