lördag 6 april 2013

Lite vårtecken och stickproblem

Äntligen lite vårtecken!
Scilla som växer vid Hagsta skola.
Dessa vackra blommor hittade jag vid Bergby skola när jag var till biblan i går. Tydligen är det vid skolorna som det blir vår först!!
Lite olika färger.
Nu har jag stickproblem igen....
Började ju på den grå koftan för ett tag sedan men klarade inte av det mönstret.
Nu har jag fått ett nytt mönster av Stina i garnaffären, men är osäker på hur jag tacklar det här.

Vill ju ha modellen på den första, men mönstret på den andra. Det är olika nederkant på dom, vet ej om jag ska göra resår som på den vita eller fyra varv rätstickning som på den grå???
Vi får se hur jag löser detta.

1 kommentar:

  1. Ibland är det svårt att bestämma sig för hur man ska göra, men hoppas att det ordnar sig snart. Du kanske redan har startat ;-))

    Vi var på Skansen idag med ena barnbarnet och där minsann fanns det massor med vårblommor i rabatterna och i gräset och under buskar...fullt med vintergäck, scilla, snödroppar och krokusar

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.