tisdag 5 juni 2012

Tisdag-Vävdag ?

 Vävdag- tisdag brukar det inte vara. Men eftersom det är helg i morgon så vävde vi i dag. Vi kan ju inte hoppa över en vecka nu när det snart blir sommarlov!!
 Dagmars matta växer fram med fart. Den ser ut som en sommaräng, med vackra blommor i.
 Evas vackra väv har också kommit en bra bit på väg.

Birgitta har börjat på denna sålldräll. Blir så härligt mönster i rosa och vitt.
Min matta blev klar i dag, men den kommer inte att visas förrän vi klipper ur väven. Jag är så nöjd med den. Nu tänker jag börja med en ny i samma stol. Vet inte om den ska bli blå och vit eller om jag ska satsa på rosa?
Har hittat påslakan som är så fina i rosa och vitt.
Vi får se vad det blir.


1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.