söndag 22 april 2012

Bilar och rådjur

 Såg ett rådjur på min morgonpromenad.
Kom inte så väldigt nära, men det stod kvar länge och tittade på mig.

 Linus och hans pappa kom och åt med oss, då fick han sin bil som jag virkat. Han gillade den, men det var roligare med en Legobil som han också fick. Den började han bygga på en gång.
Det dröjde inte länge förrän den var klar. Han är så duktig att följa ritningarna, klisterlapparna som följer med ska sitta alldeles rakt, annars tar han bort dom och börjar om!
Båda bilarna fick ju följa med hem sedan!

2 kommentarer:

  1. Men var det där lego, det såg inte ut som när mina barn var små. Men det är klart allt ändras ju så fort. Men jag gillade nog din bil bäst ändå.

    SvaraRadera
  2. Din bil är såå bra. Krocksäker också

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.