torsdag 7 augusti 2014

Takspolning

 
I dag blev det arbete på hög höjd.
Sonen började rensa mina hängrännor, då upptäckte han hur mycket skräp det ligger på taken.
 
Han plockade fram stege och högtryckstvätt och klättrade upp.
Linus ville ju också hjälpa till.
Han satt och kollade så det blev ordentligt gjort.
Det blev ju inte så vackert nedanför.
Altanbron har ju sett bättre ut!!
Grusgången är inte vad den varit.
Bron på framsidan får nog skuras i morgon.
Blir mycket jobb som följer med. Men så skönt att taken är fria från all mossa och barr.
Hungrig blir man när det är tungt jobb!!
Grillad hemgjord hamburgare smakade väldigt bra.
I morgon vet då jag vad jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.