onsdag 11 maj 2011

Vävdag

Min norska brudspirea börjar redan bli vit i kanterna! Den brukar blomma till Mors dag som är sista söndan i maj. Allt är tidigt i år. Hoppas den får blomma i fred utan regn, men det skulle visst komma lite i morgon.
I dag var vävdag som vanligt på onsdagar i Hagsta. Kerstin sydde väskor av tyg som vi fått, hon är haj på det!! Jag väver på den fina duken som vi gjorde till kyrkan, nu ska vi ha några själva också.
Anita N. bjöd på broccolisoppa, nyttig och god!!
I morgon åker vi till Forsa i Hälsingland för att titta på tyger, garner, vävmaterial och mycket annat.

3 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att läsa din blogg och se vad du hittar på.
    Väv på så hoppas jag vi ser något snart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul ska det bli att träffa er. Själv är jag där endast fm eftersom jag tänkte gå och lyssna på föredraget om Yllebroderi

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.