onsdag 5 februari 2020

Utflykt

Blev ingen vävning för mig idag.
Träffade mina barn istället.
Tog en dotter och sonen med mig,
till min andra dotter som bor i Enviksbyn.
 
Hon har en vedspis som hon eldar i när det blir kallt.
Är så mysigt, man kan även laga mat på den.
Utsikt från övervåningen på hennes hus.
Dalafjällen i fjärran.
Måste ju ha en matta med.
Den plus två till vävde jag till henne för några år sedan.
En promenad hann vi med.
På det här stället badar vi
 på sommarn när vi hälsar på.
Vi fick både mat och dessert.
Här har vi packat och åker hem.
Sonen kör oss så säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.