måndag 22 juli 2019

Norrsundskamraternas återträff

Norrsundskamraterna finns det en grupp som
heter i Norrsundet.
Vart 5e år har dom en återvändarträff.
Då kommer sådana som är utflyttade
tillbaka och träffar dom som bor kvar.
I lördags var det en sån träff.
Bengt och jag var med hela dagen.
Började på förmiddagen på "Saltars"
hos fiskare Lars-Gunnar Bergman
som dukat upp väldigt mycket gott.
Sedan blev det en guidad tur på "Verket"
Där det fanns många bostäder förut.
Men dom flesta husen är rivna.
Norra skolan där jag gick i småskolan är också borta.
Tyvärr har jag inga bilder från dagen.
3-rätters middag på kvällen på Fyren.
God mat och trevligt mingel.
Min dotter var också med.
 
Här ett gäng som passade på att ha skolträff.
50 år sedan dom slutade. Kan man inte tro,
såg väldigt unga och fräscha ut.
Min brorson var med där.
Här är vårt bord.
Den här killen underhöll oss,
blev lite dans också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.