lördag 5 augusti 2017

Vatten

Började förra lördagen med att närvara vid ankracet
i Norrsundet, man satsar på en numrerad anka.
Sen släpps dom i ån, tror det var 200 st.
Blev rätt så gult när alla stack iväg.
Våra ankor vann inget pris.
Men det var trevligt ändå.
I torsdags var det varmt och skönt,
då jobbade jag i trädgården i värmen.
Tur var det för igår regnade det hela dagen.
Jag fick ihop 60 mm i min regnmätare.
Det regnar idag också, har nog kommit 30 mm hittills.
I vår skola där vi väver har det regnat in.
Jag har startat en fukttorkare och medan den gick vävde jag lite på min färgglada pläd.
Nu tycker jag att det räcker med regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.