torsdag 4 augusti 2016

Semesterresa

Har haft en liten semester, om man nu säger så när man inte arbetar längre.
Vi startade i Gävle och låg första natten i Skänninge.
Ett trevligt B&B.
Ägaren var sportbilsentusiast.
Det här är hans son med sin kärra.
Min reskamrat blev väldigt förtjust i bilarna.
En kvällspromenad i samhället.
Vi hittade några ruiner.
Dan därpå fortsatte vi till Malmö.
Vackra blommor på torget där.
Sen gick färden över Bron till Danmark.
Vi hade bokat ett rum i Roskilde.
vacker utsikt fick vi.
Den här damen satt på en bänk, tydligen var hon någon kändis.
I Köpenhamn här fanns det hattar.
Tillbaka i Sverige. Nils Holgersson.
Ale stenar vid Kåseberga.
Många stenar.
Sista natten tillbringade vi i Blankaholm.
Gästgiveri.
Sista morgonen.
Köpenhamn. Bilderna kom lite i oordning.
Fredriksund i Danmark. Väldigt vackert där.
                                           Stenar här också.
Vår rutt var Gävle, Sala Västerås Örebro Askersund Vadstena Mjölby Jönköping Värnamo Markaryd Höör Lund Malmö Roskilde Köpenhamn Fredriksund Ystad Kivik Kristianstad Kåseberga Kalmar Mönsterås Blankaholm Söderköping Norrköping Katrineholm Hagsta.
Allt detta på 8 dagar.
Dom flesta ställena har jag inte besökt tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.