onsdag 29 oktober 2014

Vävdag

Hej igen!
Jag har varit borta en vecka i Turkiet, kom hem i går kväll.
 Hann vara med på vävningen en stund i dag.
Dom andra hade gjort i ordning för vår slöjdförsäljning som går av stapeln på lördag.
Det här är några saker som man kan köpa.
Plus att det kommer flera andra slöjdare och hyr bord hos oss. Brukar vara vår mest besökta helg på året.

 
Ny matta hade kommit igång medan jag var borta.
Här är en till. Så vackert med en enfärgad trasa och en mönstrad i samma nyans.
Berit väver en skir gardin.
Birgitta hade börjat med svartvitt.
Anita N kollar först färgerna på sitt porslin, sen sätter hon ihop färgerna! Blir trevligt när hon bjuder hem gäster!

På lördag 1/11 alltså:
Höstens slöjdförsäljning
Tårtlotteri
Loppis och servering
Hagsta skola
Kl. 11-15
Välkomna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.