lördag 2 november 2013

Allhegonadagen och Slöjdmässa.

Vår slöjdförsäljning som vi anordnar varje höst gick av stapeln i dag.
Välbesökt som alltid. Lika roligt varje gång, det är många hemvändare som kommer och fikar och handlar, många man inte träffat på flera år dyker upp sedan dom varit till kyrkogården och tänt ljus.
Jag var inte med och jobbade i dag, utan var besökare, det blev mycket dyrare, för nu hann jag gå runt och handla.
Tårtlotteriet tog slut på nolltid, jag hann inte få någon lott.


Fina tårtor
Schwartswald, jag hade kikat in mig på den, men det var nån annan som fick den.
Ingrids fina väskor med tenntrådsbroderier på.
Elisabeth hade både textil och vaxljus.
Tovade alster.
Mössor och smycken
Massor av härliga barntröjor i olika mönster och färger.
Kerstins glassmycken älskar jag.
Finns i alla färger.
Tovad jacka med stickad sjal.


Det här smycket hamnade i min väska.
 Nu har jag varit till kyrkan på minnesgudstjänst, och till kyrkogården och tänt ljus. Det är så vackert med alla ljus. Stjärnklart var det också.

2 kommentarer:

  1. Det var mycket fint och så fint presenterat också. En del har så mycket på borden så man ser inte vad som finns och då går man förbi för man orkar liksom inte stå där och stångas med alla andra. Men så ser det inte ut av det du visar. Jag hade lätt gjort av med många slantar där, finns mycket fint att köpa, det svåra är väl att välja bara.

    SvaraRadera
  2. Många fina saker. Ni är så flitiga allesammans.
    Fortsätt att ta det lite lugnt nu och njut av att bara vara. Du behöver det nu efter allt som hänt. Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.