måndag 9 september 2013

Fortsättning på mitt liv

Det har varit tyst i min blogg länge.
Anledningen är att min man varit sjuk och nu gått bort.
Jag har inte känt för att skriva något.
Men nu ska jag försöka att komma igång igen.
Livet måste ju gå vidare.

Det blev en ljus och vacker begravningsandakt.
Bårtäcket kommer från Hamrånge slöjdare, är vävt i vår vävstuga av mina väv-väninnor
.
Jag har också varit delaktig, med varpning och skedning. Kändes bra att använda det.
Jerry Williams låt "It started with a love affair" passade bra tyckte jag, så den spelades.
Vi träffades inte i juli -62 men juli -61.

En kärleksaffär blev det som höll i 50 år!!
Många vackra blommor hade han fått.

Det är mycket som ska ordnas när man blir ensam, jag får ta en sak i sänder.
Ska försöka komma igång med vävningen så det blir bilder därifrån.
Måste få säga också att jag fått en otrolig hjälp hela sommaren från hemtjänst, sjukvård och mina barn. Så många fina människor som gått ut och in i vårt hus.
>

13 kommentarer:

  1. Jag får beklaga sorgen.
    Det är alltid tråkigt när någon i ens närhet går bort. Men det är livets gång.
    Tycker Du är tuff som orkar tänka på all slöjd Du vill fortsätta med trots den sorg Du just nu går igenom.
    Jag skickar en Stor Tröstekram till Dig.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bra att få göra nåt annat än bara sitta vid en sjuksäng. Han har det bra nu och slipper all värk!
      Tack för din kram

      Radera
  2. Jag beklagar verkligen sorgen. Skönt att du kan se det naturliga i det som skett. Det är tungt. Kramar från Harmånger

    SvaraRadera
  3. Tack Greta!
    Man måste se framåt, även om det är svårt ibland.

    SvaraRadera
  4. Mången mången kram. Tänk så många underbara minnen du måste ha av så många år tillsammans! //kram kram Gun

    SvaraRadera
  5. Beklagar, men skönt för dej att du har många vänner och anhöriga omkring dej. Det blir säkert bra för dej att komma igång med vävningen igen och få lite annat att tänka på.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  6. Så förfärligt tråkigt. Det går nog inte att förstå hur det kan kännas om man levt ett liv tillsammans och den andre går bort. Tack för att du delar. En styrkekram till dig.

    SvaraRadera
  7. Känner med dej, det är tungt nu men du har många vänner omkring dej och barn och barnbarn. Ta vara på varje ögonblick och var tacksam för de år ni fick tillsammans.
    Många kramar

    SvaraRadera
  8. Jag får verkligen beklaga.
    Tråkigt jobbigt fruktansvärt.. Att det blev som det blev men du får tänka att han har det bättre där han e och att han håller ögonen på dej.
    Sköt om dej du fixar detta.

    Kram i massor Antonija

    SvaraRadera
  9. Beklagar sorgen. Skönt att du har barn, barnbarn o vänner att dela sorgen med. Ta vara på dagen.
    Kram Margareta Ulvnäs
    Hudikstickorna

    SvaraRadera
  10. Tunga dagar för dig <3
    men Rolf har det bättre där han är.
    du har mycket framför dig
    vävkompisarna o domusgänget
    vi ses på måndag hoppas jag Runis,

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.