måndag 15 oktober 2012

Regnig dag

Tråkigt väder i dag.
Var på gymet i morse, när jag kom hem gjorde jag i ordning en limpdeg.



 Sen blev det en marängäppelpaj också.
Svårt ord, men det står så i receptet.
Jättegod blev den, första gången jag provat det.
Limpan har jag gjort många gånger, den är med filmjölk och musli.
Lingonsylt innehåller den också.
Recept från min dotter.
Nu ska jag ut en tur till i regnet måste till apotek och bibliotek.
Böcker måste man ha hemma i fall vi blir insnöade i morgon.


2 kommentarer:

  1. Ser gott ut! Usch, jag vill inte ha snö! Har problem med lederna då

    SvaraRadera
  2. Lät spännande det där brödet... Mamma bakade ett när vi var små som det var filmjölk och sirap i bland annat. Måste nog be henne om receptet...

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.