onsdag 25 juli 2012

Gula huset i Axmarbruk

Utflykt i dag igen.
En vännina och jag åkte till " Gula huset" i Axmarbruk
där är hantverk och cafè, mycket fina saker.
 Virkade runda mattor, som jag blev väldigt förtjust i.

 Små gulliga nåldynor.


Vävda alster i många olika skepnader.


 Handmålade glas.
 Orm i keramik.

 Fina svarvade träsaker.

 Havet en liten bit därifrån.

                                                      Axmarbrygga med goda fiskrätter.
                                               En trevlig dag igen.
                                                  Varmt har vi haft i dag.


4 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att åka på utflykt och se nya ting och hämta inspiration från.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det där var en utflykt i min smak. :)

    SvaraRadera
  3. Det låter som en trevlig utflykt, man kanske ska försöka hinna med en tur. / Mia

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Hagsta 3 mil norr om Gävle
Jag som bloggar heter Mona Hedin och är medlem i Hamrånge slöjdare. Föreningen bildades 1991, vi håller till i Hagsta skola.